GERIATRIEFYSIOTHERAPIE

Ik kan weer makkelijker bewegen

Bent u op wat hogere leeftijd en ervaart u problemen in het bewegen en uw dagelijkse activiteiten?

Geriatriefysiotherapie kan hiervoor een oplossing zijn.

1: Klacht

Geriatriefysiotherapie kan helpen bij:

1. Evenwichtsproblemen, vallen en angst om te vallen
  2. Revalidatie na ziekenhuis- of verpleeghuisopname
  3. Problemen met dagelijkse activiteiten zoals lopen, opstaan, in- en uit bed komen
  4. Begeleiding of training bij chronische aandoeningen zoals bijvoorbeeld Parkinson, COPD, MS of een beroerte
  5. Revalidatie na een operatie of ongeval. Of voorafgaand aan een operatie om uw conditie te verbeteren en daardoor sneller te herstellen
  6. Voorbereiding op een operatie (beter erin = beter eruit)

2: Behandeling

De geriatriefysiotherapeut behandelt (kwetsbare) ouderen en mensen op hoge leeftijd met complexe gezondheidsproblemen. Daarnaast behandelt de geriatriefysiotherapeut ook patiƫnten met chronische of langdurige aandoeningen zoals bijvoorbeeld een beroerte, dementie, de ziekte van Parkinson of een gebroken heup.

De geriatriefysiotherapeut werkt vanuit specifieke kennis over ouderen en de daarbij voorkomende ziektebeelden. De behandeling richt zich op het terugkrijgen van en omgaan met het verlies van mobiliteit en zelfstandigheid. De behandeling bestaat vaak uit oefentherapie en training. Daarnaast kan de geriatriefysiotherapeut advies en begeleiding bieden aan gezinsleden, zorgverleners en mantelzorgers over o.a. het ziektebeeld, vooruitzicht, behandeling, dagelijkse activiteiten en hulpmiddelen. Als u niet naar de praktijk kunt komen, behandelen we ook aan huis.

3: Resultaat

Het accent van de behandeling ligt niet op ziekte, maar op behoud en/of verbetering van de gezondheid, dagelijks functioneren, zelfredzaamheid en kwaliteit van leven. Het doel van de behandeling is om uw bewegingsmogelijkheden en zelfstandigheid te verbeteren of te behouden.

4: Maak een afspraak

Maak direct een afspraak of bel ons om te kijken op hoeveel behandelingen u recht heeft volgens uw verzekering.

Onze geriatriefysiotherapeuten

Miriam van der Velde
Fysiotherapeut | Geriatriefysiotherapeut
Leon den Dunnen
Fysiotherapeut | Geriatriefysiotherapeut

Contact en locatie

Laan van Wateringse Veld 224b
2548 CG Den Haag
t. 070 309 98 60
e. info@fcwv.nl

Maandag: 08:00 - 21:00 uur
Dinsdag: 07:15 - 21:00 uur
Woensdag: 07:15 - 21:00 uur
Donderdag: 07:15 - 21:00 uur
Vrijdag: 07:15 - 18:00 uur
Zaterdag: 08.00 - 13.30 uur
Zondag: gesloten

Online afspraak maken

Wacht niet tot de pijn te erg wordt, neem contact met ons op.